Silvestre Calavera 01: “EL ROCANROL DE LA NACIÓN”

EL ROCANROL DE LA NACIÓN

(Letra y música de Silvestre Calavera)

Este es el rocanrol de la nación,
que promete la tierra de promisión;
sólo tienes que cantarlo
para tu asimilación
en la lengua que te dicte la nación.

Tu fracaso, tu renuncia y tu ilusión,
tu esperanza y toda la insatisfacción,
tienen ya, para existir,
un argumento, una razón:
tu futuro prometido es la nación.

Te daremos un equipo, una afición,
un partido al que votar y una opinión:
estos son tus enemigos,
esta es tu televisión:
no estás solo, bienvenido a la nación.

Tu conciencia gozará de subvención,
tus impuestos tal vez tengan exención;
te daremos sueldo fijo,
cobrarás una pensión,
y tus hijos tendrán una educación.

Aquí tienes tu carnet, no hay vuelta atrás,
formas parte de algo histórico y real:
tu vecino no comparte el
sentimiento nacional:
no te entiende, tú eres mucho más normal.

Este es el rocanrol de la nación,
nuestro himno será tu mejor canción.
Y tu herencia más preciosa
la raza del campeón,
de capullo a mariposa
en una generación,
una renta muy jugosa,
I will sing to be your son…
… en la lengua que me dicte la nación.

Comments
3 Responses to “Silvestre Calavera 01: “EL ROCANROL DE LA NACIÓN””
  1. marta dice:

    Lo pongo en mi muro del facebook – como nota en mi sección “…no cantes a la lluvia, poeta, haz llover.” Espero que no te importe…

    • Thayane dice:

      Actually, I’m with Diggle on the glass here. Not that it should colmpetely dull his sense of what’s outside, but it should most definitely affect it. Glass is transparent to visible light but not to all forms of electromagnetism (if we believe that’s what the radar is, though I don’t personally). If the radar is sound-based the same thing goes as if it were any other obstacle, as anyone who’s ever tried talking to someone through a window will testify to. He should be able to hear things on the other side, but not as well as if there was nothing in the way. In my opinion, Daredevil’s radar is a complete case of having your cake and eating it too. We expect it to reflect everything useful, yet pass through anything in the way. Radio-waves pass through cement walls, but also through people (making it useless for seeing anything except dense metal objects), high-pitched sound lose almost all energy if you put a wall in front of it (meaning very little gets to the other side), but allows for greater acuity. The reverse goes for low-pitched sound which penetrates walls, but with a loss of definition. My point though, is that just because we can see through materials that are transparent in visible light, it doesn’t mean that whatever medium Matt uses should be able to do the same, regardless of whether it’s been portrayed that way in the past. Though I’d disagree that he’s never had problems with this before since I’m pretty sure Frank Miller brought up the windshield problem in Born Again when Matt was driving then. Then again, this is me being anal. Sorry about that. As for the first 3/4 of the issue, I couldn’t agree more. The entire fight scene was much longer than it should have been given the length of the mini-series. Yes, you see many things happening, but very little of it actually moves the plot forward.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: